
Др Јован Милојевић - Стање у Дому здравља "Др Ђорђе Ковачевић"
Запослен сам у Дому здравља ''Др Ђорђе Ковачевић''Лазаревац од 1993.године – тренутно сам на функцији вршилац дужности директора за коју сам именован на седници Скупштине града Београда 22.07.2014.године.
Током преузимања дужности в.д. директора Дома здравља од предходне директорке Др Зорице Петровић упознат сам са материјалном ситуацијом , тј. финансијским стањем као и са стањем тј.бројем кадрова.
Констатовао сам на основу података који су ми предочени да је финансијска ситуација у установи стабилна , без кашњења у извршавању обавеза према држави и добављачима као и позитивно стање на рачунима установе.
Оно што је мање повољно јесте стање кадрова јер постоји 16 радника у радном односу на неодређено време који нису уговорени радници са Републичким Фондом за здравствено осигурање и који се финансирају из сопствених средстава установе као и одређени број радника који су запослени на одређено време , с обзиром да установа није добила кадровски план за 2014.годину и на Уредбу Владе РС о начину пријема у радни однос за јавна предузећа и кориснике буџетских средстава констатовао самда се постојеће стање кадрова не може битније мењати а да реална потреба за истим постоји.
Због таквог несклада постоје и извесни проблеми у одређеним службама (дужа чекања на преглед или заказивање прегледа , гужве и сл.). Примедбу сам одмах ставио на рад Службе хитне помоћи , затим степен хигијене као и уређеност круга Дома здравља.
Након преузимања дужности обишао сам све теренске амбуланте и здравствене станице Дома здравља и упознасо се са проблемима у раду истих као и са проблемима у раду служби у Дому здравља.
Као нови вршилац дужности и као активни члан СНС-а, предузео сам следеће мере и кораке :
1.Прерасподелом постојећег кадра омогућио сам рад две екипе у служби хитне помоћи у току дана (до сада је радила само једна екипа) и током ноћи.
2. Обезбедио сам неометани рад свих осталих служби у Дому здавља у смислу краћег времена чекања на преглед, као и у току заказивања истих на период до 30 дана (што је и Законом регулисано).
3.Повећан је и степен дисциплине у свим службама
4.Побољшана је хигијена у свим службама Дома здравља
5. Уређен је круг Дома здравља као и дворишта свих теренских амбуланти
6.Снабдевање лековима и санитетским материјалом је уредно и задовољавајуће
7.Опрема и техника којом установа располаже је у употребном стању и релативно добрих капацитета са тенденцијом побољшања.
У наредном периоду руководство Дома здравља и ја као в.д.директор планирано је:
1.Побољшање квалитета услуга које се пружају пацијентима како би се смањила дужина чекања на прегледе као и да се побољша однос здравствени радник –пацијент .
2.Побољшање опремљености амбуланти новом опремом у складу са финансијским могућностима , као и да се део уређаја где је то економски исплативо сервисира и оспособи за даљи рад(као на пример уређај за уништавање медицинског отпада СИНТИОН).
3.Извођење радова на реновирању појединих делова Дома здравља АТД диспанзер, Служба неуропсихијатрије , Здравствена станица Рудовци, Амбуланте Вреоци и Јунковац).
4. Наставити започете процедуре за добијање дозвола надлежних институција за добијање дозвола за реновирање наведених служби као и проширење паркинг простора Дома здравља.
5. Покретање инвестиционих радови на иградњи новог објекта вешераја Дома здравља, као и измештања ванболничког породилишта из објекта Завода за ендемску нефропатију у новоизграђени објекат породилишта.
Интервју припремио: Марко Тепша