Вести

Бојан Стевић-Напокон изградња пасареле и кружног тока код језера Очага

НАПОКОН РЕШЕЊЕ ОЧАГЕ: ПАСАРЕЛА ДО КРАЈА ГОДИНЕ И НАЈАВЉЕНА ИЗГРАДЊА КРУЖНОГ ТОКА НА МАГИСТРАЛИ КОД ЈЕЗЕРА ОЧАГА

 

На деоници Ибарске магистрале код језера Очага, планирана је изградња кружног тока, чиме би се знатно успорио саобраћај и на тај начин допринело већој безбедности свих учесника у саобраћају, а нарочито пешака

 магистрале, дневно прође чак 15 хиљада возила, тако да фреквентност саобраћаја и брзина возил, рекао је Бојан Стевић, заменик председника Градске општине Лазаревац, приликом обиласка терена заједно са директором Агенције за безбедност саобраћаја Миланом Божовићем.

На овој деоници Ибарске а већ годинама стварају проблем пешацима који на овом месту прелазе Магистралу, а нарочито у летњем периоду када је сезона купања на језеру Очага.

Кружни ток требало би да буде изграђен налик на кружни ток у Прељини код Чачка, а постоји могућност изградње и пасареле, што би знатно олакшало прелазак пута пешацима и бициклистима. У реализацију пројекта кренуће се до краја године, најавио је Стевић.

За пасарелу имамо пројекат и потребне су нам неопходне дозволе и средства, док је за кружни ток мало компликованија ситуација.За петљу поред пројекта и средстава, потребна нам је решена имовина, да је ускладу са планом.Средства за овакав кружни ток какав би требао да буде на петљи Очага су између 35-40 милиона динара.Оно што могу сигурно да кажем то је да ће за почетак бити изграђена пасарела за пешаке коју ће моћи да користе и бициклисти и особе са инвалидитетом.  Пасарела по пројекту који имамо је ред вредности између 4,5 и 6 милиона динара.Очекујем да до краја октобра пасарела буде изграђена, чиме би био решен велики проблем у летњој сезони , а кружни ток да до краја године буде започет ако буде решено све од потребне документације, истакао је Бојан Стевић.

Да је раскрсница критична са аспекта безбедности, потврдио је Милан Божовић директор Агенције за безбедност у саобраћају.

„Можемо рећи да је ово место опасно јер се и пре и после раскрснице налазе дуги правци. Сама раскрсница је доста широка, чак се и пут дели на три траке да би омогућио лева скретања на раскрсници, те су и најчешћи бочни судари. У сваком случају на овој раскрсници се мора смањити брзина, да се натерају возачи физиким мерама да се спорије крећу, али не толико да се гуши саобраћај. Такође, неопходно је направити простор за прелазак пешака, јер не постоји никакв уређени прелаз преко коловоза. Пре избора конкретних мера које се морају предузети мора се сагледати комплетно стање, како би се дао предлог решења, а мислимо да ће изградња кружног тока дати најбоље резултате. Оно што је важно, а то је да за почетак иде изградња пасареле, а затим кружни ток“, објаснио је он.